close

Elaine Paige英文歌Memory回憶+歌詞+中譯翻譯+英文學習

Memory

回憶

作詞: Trevor Nunn

作曲: Andrew Lloyd Webber

原唱: Elaine Paige

發行:1981

翻譯:林技師

一影片(Elaine Paige)提供者:Gothy 87

*****本影片以下不唱*****

Daylight, see the dew on the sunflower 白天嗎 瞧瞧在向日葵上露珠

And a rose that is fading 一朵枯萎的玫瑰花

Roses whither away like the sunflower 玫瑰花像向日葵一樣枯萎了

I yearn to turn my face to the dawn 我渴望將臉孔轉向晨曦

I am waiting for the day我正等待著白天的來臨

*****本影片以上不唱*****

Midnight, not a sound from the pavement午夜時分 人行道上寂靜無聲

Has the moon lost her memory月娘失去她的回憶了嗎

She is smiling alone in the lamplight 她在街燈下正獨自笑著

The withered leaves collect at my feet枯葉在我腳下堆積著

And the wind begins to moan風兒也開始哀鳴

 

Memory, all alone in the moonlight回憶 每當我獨自在月光下

I can smile at the old days我在往昔的日子裏才有笑容

I was beautiful then那時的我有多美麗

I remember the time I knew what happiness was我回憶著才知道幸福是什麼的時刻

Let the memory live again讓回憶重活一次吧

 

Every street lamp seems to beat a fatalistic warning每一盞街燈彷彿在敲打著聽天由命的警示

Someone mutters有人喃喃自語著

And the street lamp gutters街燈的光暈流淌著

And soon it will be morning晨曦很快就要來了

 

Daylight, I must wait for the sunrise白天嗎 我必須等待日出

I must think of a new life我得思考一下新的生活

And I mustn't give in when the dawn comes 當黎明到來時 我不能屈服

Tonight will be a memory, too今夜也將成為回憶

And a new day will begin新的一天就要開始

 

Burnt out ends of smoky days燃燒完後的煙霧日子之盡頭

The stale, cold smell of morning清晨的有汙濁味之冷空氣

The street lamp dies街燈熄了

Another night is over又是一夜過去

Another day is dawning另一個新的一天即將破曉

 

Touch me, it's so easy to leave me觸摸我吧 離開我是如此容易

All alone with my memory of my days in the sun獨自帶著在陽光下的往日回憶

If you touch me如果你觸摸我

You'll understand what happiness is你將明瞭幸福是什麼

Look! A new day has begun看啊 新的一天已經開始

英文學習

Fatalistic=聽天由命的gutter=流淌、水溝give in=屈服Burnt out=燃燒完後、燒壞stale=汙濁的

影片提供者(僅卡拉OK伴唱)Em

 

 

林技師 / Xuite日誌 / 回應(0) / 引用(0)
Charlie Puth的英文...|日誌首頁|Olivia Newton J...上一篇Charlie Puth的英文歌─Up All Night─徹夜未眠+歌詞+中譯翻譯+英文學習...下一篇Olivia Newton John的英文歌─Hopelessly Devoted to You─不抱著任何希望地對你奉獻+歌詞+中譯翻譯+英文學習...
回應